onsdag 26 augusti 2015

Mina drömmar och mål

Sitter hemma utan läxor och utan att ha något att göra, så tänkte passa på med att uppdatera bloggen lite grann.
I förra inlägget lovade jag att jag skulle berätta om vad mina drömmar var, vilka mål jag har och vad jag tänker göra för att nå dem.

Drömmar

Jag har många drömmar om pengar, rikedom och frihet. Jag drömmer varenda natt om pengar, ibland om att jag är väldigt väldigt rik och kan göra och köpa vad jag vill. Jag känner mig väldigt bra och därför vill jag (som de flesta andra) väldigt gärna uppnå mina drömmar. Jag fantiserar ofta om hundratals miljoner till och med miljarder och vad man kan göra med dem. Den ekonomiska tryggheten, friheten och tänk så roligt och bra man kan ha det med så mycket pengar.

Men drömmar är drömmar. Drömmar är inget man kan förvänta sig, då blir man bara väldigt besviken om man inte uppnår dem. För att uppnå sina drömmar, måste man ha målsättningar. Jag har därför valt att sätta upp några mål för min privatekonomi och hur mycket pengar som jag ska ha inom ett antal år.

Ålder menas med att jag innan jag fyller den siffran ska ha den förmögenheten.

Mål

Ålder:            Förmögenhet:

15.                 25 000
16.                 35 000
17.                 50 000
18.                 80 000
19.                 115 000
20.                 150 000
21.                 200 000
22.                 250 000
23.                 325 000
24.                 450 000
25.                 600 000
26.                 750 000
27.                 900 000
28.                 1 050 000
29.                 1 250 000
30.                 1 500 000

Dessa är de första målen för de första 15 åren. Dessa mål förväntas uppnås av mig enbart genom att spara till dem genom arbete. Tänkte att min utbildning ska jag vara klar med när jag är 22 eller 23. Tills det att jag är färdigutbildad inom ett ämne så ska jag sommarjobba och spara alla de itjänade pengarna. Efter utbildningen får jag väl hoppas på ett bra arbete som jag får en hyfsat bra lön från, och sparar mellan 50 och 75 procent av lönen tills det att jag fyller 30.

Nu har jag bara satt upp mål för vad jag kan spara med ett vanligt arbete. Jag tänker ju såklart investera dessa pengarna i aktier och fastigheter och försöka få en genomsnittlig avkastning på 15 procent per år. Då dubblas pengarna på fem år!

Jag tänker också försöka mig på att starta något företag på vägen och göra det så framgångsrikt som möjligt. Vad det kommer sälja vet jag inte och inte heller inom vilken bransch men jag vet att jag 
kommer att lyckas med företaget om jag verkligen vill lyckas, kämpar, och har motivationen.


Kika gärna in och läs nästa inlägg som kommer snart igen :)


Mvh, 
Morgondagens miljonär :)




4 kommentarer:

  1. Om du är intresserad av att starta ett företag rekommenderar jag 4 timmars arbetsvecka. Mycket intressant och mycket bra tips :)

    SvaraRadera
  2. Tack för rekommendationen Karl, boken verkar väldigt bra och ska låna eller köpa den när jag har tid :)


    SvaraRadera
  3. Alla Ferris böcker är bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, ska kolla igenom hans andra böcker också! :)

      Radera